Vanliga frågor

Jag har inte fått någon faktura

Normalt sett så ska du få fakturan inom några dagar från beställningsdatum. Ibland händer det dock att fakturan kommer så sent som en vecka efter beställning. Detta är normalt. Om du inte fått din faktura efter 7 dagar är det bra om du kontaktar oss på info@highcap.se

Jag har inte fått de varor jag beställt

Vi skickar normalt varorna senast första vardagen efter din beställning. Ibland kan det dock ta någon dag extra om vi fått många fler ordrar än vi räknat med eller om någon t.ex. är sjuk. Det är inte heller helt ovanligt att Posten försenar leveransen med en dag eller två. Om de beställda varorna är skrymmande, dvs kuvertet inte går in i en vanlig brevlåda får du en avi från posten vilket brukar ta en extra dag. Om du inte fått din order när det gått 5 arbetsdagar från beställning är det bra om du kontaktar oss så att vi kan undersöka vad som gått fel. 

OBS! När du väljer fakturabetalning skickar vi alltid varorna till din folkbokföringsadress, även om du själv knappat in en annan adress. 

Hur ska jag koppla in min lasermodul?

Lasermoduler med inbyggd drivelektronik (t.ex. lasermodul 00351) ska ha rätt spänning. Lasermoduler utan drivelektronik måste ha ett förkopplingsmotstånd eller annan strömbegränsning. Mer information om hur man väljer förkopplingsmotstånd finns t.ex här:http://www.elektronikforumet.com

Min klocka fungerar inte

Vi säljer ett antal klockor och på flera modeller sitter det en liten skyddsplast som förhindrar att batteriet tar slut under lagerhållning och leverans. Ta bort plastbiten så ska klockan fungera. Normalt testar vi alla produkter vi skickar men ibland händer det att skyddsplasten finns kvar.